Rozbudowa już w przyszłym roku

W pierwszym kwartale przyszłego roku planowane jest rozpoczęcie rozbudowy bazy Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w Płocku. Przebudowany będzie między innymi dotychczasowy budynek, przygotowane zostaną nowe miejsca postojowe dla śmigłowca oraz wybudowane będzie torowisko.
Jak informuje Justyna Sochacka, rzecznik prasowy Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, inwestycja w Płocku obejmować będzie rozbudowę istniejącego budynku bazy o nową część, w której przewidziano część socjalną (m. in.: pokoje wypoczynkowe dla załogi, szatnie) oraz warsztaty, magazyny i pomieszczenia związane z obsługą techniczną śmigłowca oraz logistyką medyczną. Przebudowany będzie istniejący budynek bazy (zmiana aranżacji i przeznaczenia pomieszczeń). Zaplanowana jest także budowa strefy końcowego podejścia i startu śmigłowca – FATO, przebudowa płyty przedhangarowej (nowe miejsca postojowe dla śmigłowca oraz budowa torowiska i montaż przesuwnicy dla śmigłowca). Przebudowana będzie także stacja paliw. – Rozbudowa i przebudowa bazy podyktowana jest koniecznością podniesienia standardów pracy dla załogi i poprawy bezpieczeństwa wykonywania operacji lotniczych oraz obsługi bieżącej śmigłowca – mówi o zaplanowanej inwestycji Justyna Sochacka i dodaje, że dopóki nie będzie decyzji o wydłużeniu godzin dyżurowania, obecna obsada personelu jest wystarczająca.
Inwestycja w Płocku będzie finansowana ze środków Unii Europejskiej oraz środków własnych Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Łączny szacowany koszt inwestycji to kilka milionów złotych.
Baza HEMS w Płocku (znajduje się przy ulicy Bielskiej obok Aeroklubu Ziemi Mazowieckiej) została uruchomiona w 2009 roku. Pracuje w niej 4 pilotów, 3 ratowników medycznych, 7 lekarzy i jeden mechanik. Płocka baza dyżuruje codziennie od godziny 7.00, lecz nie wcześniej niż od wschodu słońca, do 45 min przed zachodem słońca, lecz nie dłużej niż do godziny 20.00. W 2017 r. baza HEMS Płock zrealizowała 405 misji, z czego 141 to loty do różnego rodzajów nagłych wypadków, 194 to loty do zachorowań, a 70 to transporty międzyszpitalne.

rad

Zobacz kolejny artykuł

Złoty jubileusz na Miodowej

Została zaprojektowana jako przychodnia idealna. Rozpoczynający w niej pracę lekarze mówili, że była najpiękniejsza w …