Płockie Dni Muzyki Chóralnej [ZDJĘCIA]

Chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses oraz Płocka Orkiestra Symfoniczna pod batutą Francesco Bottigliero zainaugurowali XVII edycję Międzynarodowego Festiwalu Płockie Dni Muzyki Chóralnej. W sobotni wieczór w bazylice katedralnej publiczność oklaskiwała Mszę nr 2 G-dur Schuberta oraz jedną z części Stabat Mater op. 58 Dvořáka.
Koncert rozpoczęła liryczna „Marilena” na smyczki napisana przez dyrygenta. Włoch Francesco Bottigliero nie tylko prowadzi orkiestry (współpracował z operami we Wrocławiu i Krakowie, Operą Bałtycką, Teatrem Wielkim w Poznaniu, Filharmonią Śląską). Jest również pianistą i kompozytorem. W 2017 roku wraz z Bartoszem Żurakowskim poprowadził w Carnegie Hall koncert z okazji 200. rocznicy śmierci Tadeusza Kościuszki.
Płoccy symfonicy i chór wspólnie wykonali sześcioczęściową Mszę nr 2 G-dur Franza Schuberta. Partie solowe zaśpiewali: Magdalena Urbanek – sopran, Albert Rugieł – tenor i Michał Kędzierski – bas. Szczególnie pięknie zabrzmiała część pierwsza dzieła (Kyrie). Ciepły sopran Magdaleny Urbanek urzekał w Agnus Dei.
W wielkopostny nastrój zadumy wprowadził słuchaczy utwór „Eia, Mater, fons amoris (Matko, źródło ukochania)” ze Stabat Mater op. 58 Dvořáka. Wspaniale wykonany przez chór i Płocką Orkiestrę Symfoniczną fragment monumentalnego dzieła czeskiego kompozytora usłyszeliśmy również na bis.
Patronat nad Międzynarodowym Festiwalem Płockie Dni Muzyki Chóralnej objęli: JE ks. bp Piotr Libera, marszałek Adam Struzik, prezydent Płocka Andrzej Nowakowski, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
(lesz)
fot. Jan Waćkowski

Zobacz kolejny artykuł

Do dwóch razy sztuka. Paweł Mieszkowicz Płocczaninem Roku [ZDJĘCIA]

W sobotni wieczór w płockim amfiteatrze uroczyście rozstrzygnięto plebiscyt “Płocczanina Roku”. Zaszczytny tytuł przypadł w …