Wypadek w Woli Łąckiej

Wczoraj (środa, 22 maja) doszło do wypadku w Woli Łąckiej. – Policjanci wstępnie ustalili, że kierujący fiatem ducato, 45-letni płocczanin nie zachował bezpiecznej odległości od jadącego przed nim mercedesa kierowanego przez 57-letnią mieszkankę powiatu gostynińskiego. Fiat uderzył w tył mercedesa. Pasażer z mercedesa z obrażeniami, które nie zagrażały życiu i zdrowiu, przewieziony został do szpitala. Kierujący pojazdami byli trzeźwi – relacjonuje sierż. sztab. Krystyna Kowalska z płockiej policji.
W ciągu minionej doby7 płoccy policjanci odnotowali także 6 kolizji drogowych, do wszystkich doszło na ulicach Płocka. Do izby wytrzeźwień mundurowi odwieźli 6 osób. W Płocku na ulicy Wyszogrodzkiej policjanci zatrzymali nietrzeźwego kierowcę, a na ulicy Dobrzyńskiej mężczyznę, który kierował autem pomimo cofnięcia uprawnień.
Dziś (czwartek, 23 maja) funkcjonariusze z Wydziału Ruchu Drogowego płockiej Policji prowadzą takie działania na terenie miasta i powiatu. Takie działania są dziś prowadzone w całym, kraju.
Jak wynika z policyjnych statystyk, głównym zagrożeniem w ruchu drogowym jest nadmierna prędkość pojazdów, gdyż im większa prędkość tym trudniej uniknąć wypadku i tym poważniejsze są obrażenia u ofiar. Utrzymujący się wysoki poziom zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym w kraju, jak również na terenie garnizonu mazowieckiego spowodowany jest m.in. nagminnym łamaniem obowiązujących przepisów ruchu drogowego przez kierujących, a w szczególności dotyczących ograniczeń prędkości.
Z przeprowadzonych badań wynika, że kierujący jadący pojazdem z prędkością 75 km/h, zareaguje na niebezpieczeństwo po przejechaniu około 21 metrów, a droga hamowania wyniesie około 31 metrów. Samochód zatrzyma się więc po przejechaniu 52 metrów od momentu zauważenia niebezpieczeństwa przez kierowcę. W obszarze zabudowanym kierowca najczęściej dostrzega pieszego na jezdni około 36 metrów przed pojazdem, wobec tego do potrącenia dojdzie przy prędkości 53 km/h. Jak pokazują międzynarodowe badania spadek średniej prędkości o 5% powoduje spadek liczby wypadków o 10% (na podstawie artykułu „Zasady uspokajania ruchu na drogach za pomocą fizycznych środków technicznych”).

(jac)

Zobacz kolejny artykuł

Kto kradł z paliwo z rurociągu PKN Orlen?

We wtorkowy wieczór (25 czerwca), policjanci zatrzymali w Płocku dwóch mężczyzn w związku z podejrzeniem …