Kodowanie na dywanie

Monitor medialny, mata do kodowania i tablety to elementy niezbędne uczniom Szkoły Podstawowej nr 1 w Gostyninie do warsztatów z kodowania. Ich współpracownikami są znane na rynku firmy, takie jak Microsoft czy Disney.
W Szkole Podstawowej nr 1 im. Armii Krajowej w Gostyninie kodowanie na stałe wpisało się do kalendarza działań edukacyjnych. Ich celem jest m.in. przybliżanie uczniom informatyki w formie łamigłówek, z postaciami ze znanych im gier i zabaw. Ich rozwiązanie polega na ułożeniu programów z gotowych bloczków. Jakość projektu jest wysoka, a wynika ze współpracy z takimi partnerami jak Microsoft czy Disney.
Zajęcia z kodowania prowadzone są na lekcjach informatyki w klasach 4-8 w ramach Godziny Kodowania. Uczniowie uczą się kodowania poprzez zabawę, co służy rozwijaniu umiejętności programowania oraz zgłębianiu metod informatyki i jej zastosowań.
Ale tajniki kodowania w „Jedynce” zgłębiają także młodsze dzieci. Uczniowie klasy Ib uczą się go wraz z wychowawczynią Mariolą Matuszewską. Wykorzystując „kodowanie na dywanie”, wykonują proste ćwiczenia wprowadzające w kwestie programowania, posługując się m. in. monitorem multimedialnym, matą Mistrzów Kodowania i tabletami z oprogramowaniem Scratch jr., tworząc własne animacje, ilustracje, historyjki obrazkowe, utrwalając znajomość liter i cyfr.
Program „Koduję, więc jestem” jest przeznaczony dla wszystkich uczniów tej klasy, niezależnie od stopnia ich umiejętności komputerowych. Zajęcia są prowadzone tak, by każde dziecko mogło stworzyć projekt na miarę swoich możliwości, a scenariusze do zajęć skonstruowane tak, by w każdym znalazła się propozycja rozszerzenia podstawowej aplikacji o dodatkowe elementy. Uczniowie wykorzystują w swoich projektach darmowe zasoby Internetu oraz własną inwencję.

(eg)
fot. Szkoła Podstawowa nr 1 w Gostyninie

Zobacz kolejny artykuł

Szansa na dobry zawód

II Powiatowe Targi Edukacji i Rozwoju odbyły się w Zespole Szkół im. Marii Skłodowskiej-Curie w …