Płocka Orkiestra Symfoniczna proponuje operową „Bitwę na głosy”

22 marca o godz. 19.00 w sali koncertowej PSM będziemy świadkami niezwykłej bitwy na głosy. Zmierzą się ze sobą piękne soprany (Agnieszka Sokolnicka, Joanna Horodko, Agnieszka Hutek) oraz przystojni tenorzy (Voytek Soko, Mikołaj Adamczak, Miłosz Gałaj). Koncert poprowadzi dyrygent Adam Banaszak.

   
Wielka operowa „Bitwa na głosy” z udziałem solistek z Sopranissimo i solistów z TREvoci przeniesie słuchaczy w świat klasyki. Usłyszymy arie operowe, przeboje muzyki filmowej i hity z musicali.
Zespół TREvoci od trzech lat wzbudza zachwyt publiczności na całym świecie. Występowali m.in. w Chicago Symphony Hall, Chiang Mai (Kad Theater – Thailand), Toronto (Chrystian Performing Arts Centre) i Vancouver (Centennial Theatre). W 2019 roku ukaże się ich pierwszy album „TRE Voci – With Love”. Znajdą się tam największe przeboje w nowych, wyjątkowych aranżacjach, wykonane z towarzyszeniem Darek Tarczewski Orchestra.
Voytek Soko Sokolnicki jest absolwentem Akademii Muzycznej w Poznaniu, Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi i klasy saksofonu w Wałbrzychu. Zadebiutował główną partią w operze L. Bernsteina „Candide” w Teatro del Giglio we włoskim mieście Lucca. W 2013 roku został zwycięzcą XV Wielkiego Turnieju Tenorów organizowanego przez Operę na Zamku w Szczecinie. W 2015 śpiewał partię Canio w „Pajacach” R. Leoncavallo oraz Turiddu w „Cavaleria rusticana” P. Mascagniego w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Współpracuje z różnymi filharmoniami i teatrami w Polsce oraz za granicą.

Reklama
Tenor liryczny, producent i kompozytor Mikołaj Adamczak ma w repertuarze wiele ról operowych, m.in. Titusa („Clemenza di Tito” W. A. Mozart), Don Ottavia („Don Giovanni” W. A. Mozart), Leńskiego („Eugeniusz Oniegin” P. Czajkowski), Fentona („Falstaff” G. Verdi). Występował w Teatrze Wielkim w Poznaniu, Operze Krakowskiej, Operze na Zamku w Szczecinie, Narodowym Teatrze w Ostrawie czy Kammeroperschloss Rheinsberg (Niemcy). W 2015 roku brał udział w najsłynniejszym, wieloetapowym konkursie wokalnym na świecie Hans Gabor Belvedere International Competition w Amsterdamie. Udało mu się awansować do ścisłego finału. Jest autorem muzyki do piosenki „Esistera” zespołu TREvoci, która brała udział w Krajowych Eliminacjach do Konkursu Piosenki Eurowizja 2018 w Portugalii, a także utworów dla zespołu ISLANDERS.
Miłosz Gałaj to absolwent Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku (specjalność śpiew solowy oraz musical). Jako aktor zadebiutował w 2009 r. w „Zmierzchu Bogów” wg L. Viscontiego w reż. Grzegorza Wiśniewskiego na scenie Teatru Wybrzeże w Gdańsku. Na początlu swojej kariery wykonywał partie barytonowe. W 2016 r. wystąpił jako Edwin w operetce „Księżniczka czardasza” w Poznaniu. Ma za sobą także debiut reżyserski – musical „Fame” w Mazowieckim Teatrze Muzycznym. Jest asystentem przy Katedrze Wokalistyki i Zakładzie Musicalu Akademii Muzycznej w Gdańsku.
Śpiewaczki operowe Agnieszka Sokolnicka, Joanna Horodko, Agnieszka Hutek połączyły talent i umiejętności w trio Sopranissimo.
Joanna Horodko jest laureatką i finalistką konkursów wokalnych m. in: w Passau i na Sycylii. Śpiewała na scenach teatrów muzycznych i oper w Polsce, Austrii, Belgii i Niemczech. Często występuje w Teatrze Muzycznym w Poznaniu.
Agnieszka Hutek, laureatka konkursu Hans Gabor Belvedere w Wiedniu, ma na koncie występy na scenach operowych w Łodzi, Gdańsku, Szczecinie, Poznaniu Opernhaus Zurich, Opera de Oviedo. W warszawskim Och-Teatrze występuje razem z Krystyną Jandą w spektaklu „Maria Callas. Master Class” Terrence Mc Nally.
Trzecia z solistek Agnieszka Sokolnicka wielokrotnie występowała w teatrach w Poznaniu, Szczecinie, Łodzi, a także za granicą (Lübeck, Braunschweig, Palermo, Lucca, Livorno, Pisa, Ravenna). Jest laureatką Międzynarodowego Konkursu Kammeroper Schloss Rheinsberg.
Bilety na „Bitwę na głosy” kosztują 80 zł (do kupienia w kasie POS lub na www.bilety24.pl).

(lesz)
fot. Płocka Orkiestra Symfoniczna

Zobacz kolejny artykuł

Premiera „Dwóch teatrów”

Dyrektor każdej sceny powinien mieć w repertuarze sztukę o teatrze. Choćby po to, żeby przedstawić …