Zamknięta ulica Łukasiewicza

Przebudowa ul. Łukasiewicza wkroczyła w kolejny etap. W połowie lutego ze względów bezpieczeństwa wykonawca zmuszony był całkowicie wyłączyć ruch drogowy na odcinku Łukasiewicza od skrzyżowania z ul. Tysiąclecia do skrzyżowania z ul. Gałczyńskiego i Batalionów Chłopskich. W ubiegłym tygodniu wyłączony z ruchu kolejny fragment – pomiędzy skrzyżowaniami ul. Łukasiewicza z ul. Gałczyńskiego i Batalionów Chłopskich oraz 7 czerwca 1991 r.
Prace na zamkniętym odcinku ulicy Łukasiewicza potrwają do końca maja. Na fragmencie pomiędzy skrzyżowaniami Tysiąclecia – Miodowa oraz Gałczyńskiego – Batalionów Chłopskich roboty zaplanowane są do końca kwietnia.
Prace prowadzone są także na odcinku ul. Łukasiewicza, pomiędzy mostem Płockiego Czerwca 1976 roku a skrzyżowaniem z ul. Kobiałka (wjazd na teren Płockiego Parku Przemysłowo-Technologicznego). Roboty w tym miejscu potrwają także do końca kwietnia, ale toczą się na jednym pasie ulicy. Ruch odbywa się tu wahadłowo, kierują nim światła, a w godzinach szczytu – pracownicy firmy Skanska.
Przebudowa ul. Łukasiewicza jest elementem tzw. programu mobilności miejskiej, na który składa się jeszcze budowa ścieżki rowerowej przy ul. Tysiąclecia oraz Mickiewicza, kupno 25 autobusów hybrydowych, budowa parkingu przy ul. Bielskiej (systemu ,,park and ride”), a także zamówienie 40 nowych wiat przystankowych. Jego całkowity koszt przekracza 92 mln zł. Na jego realizację miasto zdobyło dotację z UE w wysokości 66,5 mln zł. Przebudowa samej ul. Łukasiewicza kosztować będzie 28,2 mln złotych.

(jac)

Zobacz kolejny artykuł

Rewitalizacja płockiej Starówki

Rozpoczęła się rewitalizacja kolejnych budynków na starym mieście. Na te inwestycje miasto pozyskało bezzwrotne dofinansowanie …