Trwa budowa ronda

Trwa budowa ronda na drodze wojewódzkiej nr 567 w Nowym Boryszewie. Do końca czerwca kierowcy muszą pamiętać o ograniczeniu w tym rejonie prędkości do 30 km/h oraz ruchu wahadłowym. Inwestycja powinna zakończyć się w październiku.
Wykonawca, firma Strabag, przejął plac budowy ponad miesiąc temu. Czas na realizację inwestycji ma do końca października tego roku. W Boryszewie powstanie rondo czterowlotowe. Dwa wloty to droga wojewódzka nr 567 od strony Płocka oraz Staroźreb. Kolejny wlot to ulica Boryszewska. Czwarty wlot to droga gruntowa. Wydatki związane z wszelkimi pracami, zarówno projektowymi, jak i wykonaniem, pokryje Urząd Miasta Płocka. To wynik umowy podpisanej przez prezydenta Mirosława Milewskiego i marszałka Mazowsza Adama Struzika.
Całe rondo będzie miało średnicę 40 metrów. Jego środkowa część będzie miała 26 m, do tego należy doliczyć opaskę kamienną o średnicy 2,5. Jezdnia na rondzie będzie miała 5 metrów szerokości. Zakres robót obejmuje także budowę chodników, przepustów z wlotami, azylów dla pieszych, zjazdów, odwodnienia, a także roboty teletechniczne i elektryczne. Na czas robót drogowcy nie przewidzieli objazdów. Ruch będzie się odbywał po specjalnie w tym celu ułożonych nawierzchniach tymczasowych oraz po zakończonych fragmentach ronda. Dlatego kierowcy, którzy będą chcieli uniknąć utrudnień, mogą wyjeżdżać z Płocka ulicą Bielską, a następnie w Goślicach skręcać w drogę wojewódzką nr 568 do Ciółkowa, gdzie wrócą na drogę nr 567.
Według kosztorysu inwestorskiego budowa ronda w Boryszewie miała kosztować ponad 2 mln zł. Uda się je jednak wykonać taniej. W przetargu firma Strabag zaproponowała cenę 1,6 mln zł.
Budowę ronda w Boryszewie można uznać za początek przebudowy ulicy Otolińskiej. To jedna z głównych tras wylotowych z Płocka, z której korzystają jadące tranzytem przez nasze miasto tiry.
W październiku ubiegłego roku miasto otrzymało 25 mln zł dofinansowania tej inwestycji ze środków unijnych w ramach projektów kluczowych. Całość inwestycji to koszt ponad 40 mln zł. Za tę kwotę powstanie nowa nawierzchnia, chodniki, zatoki autobusowe, parkingi, oświetlenie, kanalizacja deszczowa. Inwestycja obejmie także budowę ścieżki rowerowej, kanalizacji deszczowej oraz przebudowę ulicy Targowej. Roboty jeszcze się nie zaczęły. Ulica powinna być jednak wyremontowana do końca 2012 roku.
(jac)

Zobacz kolejny artykuł

Rewitalizacja płockiej Starówki

Rozpoczęła się rewitalizacja kolejnych budynków na starym mieście. Na te inwestycje miasto pozyskało bezzwrotne dofinansowanie …