Na ulicy Łukasiewicza kolejne zmiany

W miniony czwartek, 5 kwietnia został zamknięty dla ruchu fragment ulicy Łukasiewicza, od skrzyżowania z ul. Kobiałka do skrzyżowania z ul. Długą wraz ze skrzyżowaniem. Możliwy jest dojazd do bramy nr 11. Prace na tym odcinku powinny zakończyć się w sierpniu.
Objazd dla pojazdów ciężarowych zostanie wyznaczony drogami powiatowymi poza granicami Płocka. Natomiast objazd dla pojazdów osobowych oraz komunikacji publicznej zostanie poprowadzony po drogach wewnętrznych Płockiego Parku Przemysłowo-Technologicznego S.A. – został przedstawiony na schemacie.
W połowie lutego ze względów bezpieczeństwa wykonawca zmuszony był całkowicie wyłączyć ruch drogowy na odcinku Łukasiewicza od skrzyżowania z ul. Tysiąclecia do skrzyżowania z ul. Gałczyńskiego i Batalionów Chłopskich. W marcu wyłączony został z ruchu kolejny fragment – pomiędzy skrzyżowaniami ul. Łukasiewicza z ul. Gałczyńskiego i Batalionów Chłopskich oraz 7 Czerwca 1991 r., gdzie prace potrwają do końca maja.
Na fragmencie pomiędzy skrzyżowaniami Tysiąclecia – Miodowa oraz Gałczyńskiego – Batalionów Chłopskich roboty zaplanowane są do końca kwietnia.
Przebudowa ul. Łukasiewicza jest elementem tzw. programu mobilności miejskiej, na który składają się jeszcze budowa ścieżki rowerowej przy ul. Tysiąclecia oraz Mickiewicza, kupno 25 autobusów hybrydowych, budowa parkingu przy ul. Bielskiej (systemu ,,park and ride”), a także zamówienie 40 nowych wiat przystankowych. Jego całkowity koszt przekracza 92 mln zł. Na jego realizację miasto zdobyło dotację z UE w wysokości 66,5 mln zł. Przebudowa samej ul. Łukasiewicza kosztować będzie 28,2 mln złotych.

(jac)
Schemat UMP Płock

Zobacz kolejny artykuł

Rewitalizacja płockiej Starówki

Rozpoczęła się rewitalizacja kolejnych budynków na starym mieście. Na te inwestycje miasto pozyskało bezzwrotne dofinansowanie …

Kolejne drogi rowerowe w Płocku Na Broniewskiego i Mostowej

Rozpoczęła się budowa drogi rowerowej w ciągu al. Broniewskiego oraz kolejnej – wzdłuż ul. Mostowej. …