Fotografia produktowa – wykorzystanie w nowoczesnym sklepie internetowym

 

Fotografia produktowa stanowi dziś niezbędny filar każdego nowoczesnego sklepu internetowego. Bez profesjonalnych packshotów trudno mówić o innowacyjnej prezentacji produktów, co w branży e- commerce jest rzeczą kluczową.

Czym jest właściwie fotografia produktowa?

Fotografia produktowa zajmuje szczególne miejsce w fotografii reklamowej. Ściślej jest to dział, w którym kładzie się silny nacisk na jak najdoskonalszą prezentację produktu, będącego przedmiotem sprzedaży. W dobie coraz powszechnego e- commerce fotografia produktowa rozwija się bardzo dynamicznie, wdrażając w swoje działania najnowocześniejsze technologie, umożliwiające przedstawienie jak najlepszego obrazu.

Nowoczesny sklep internetowy, według aktualnych trendów to taka witryna, która jest przede wszystkim przejrzysta, czytelna, o bardzo prostej, stonowanej, ale przyciągającej grafice. Cały proces wyszukiwania, wyboru produktu i finalizacji zakupu powinien być w dla użytkownika prosty i nieskomplikowany. Trzeba pamiętać, że zbyt rozbudowany schemat kategorii, dodatkowych opcji może zniechęcić potencjalnego kupca, dlatego te elementy warto maksymalnie uprościć.

Niewątpliwie jedną z najważniejszych kwestii z poziomu użytkownika jest fotografia produktu. W tym miejscu każdy zainteresowany zwraca szczególną uwagę na wizualizację, tym bardziej, jeśli nie ma możliwości zobaczenia artykułu na żywo. Dlatego właśnie dobrze zrobiony packshot ma tutaj ważne znaczenie.

Jak wygląda dobry packshot?

Przez słowo packshot rozumiemy profesjonalne zdjęcie produktu, które cechuje przejrzystość, kompletność oraz wysoka jakość. Packshot zwykle wykonuje się na białym tle, z uwagi na jego największą neutralność. Ważne jest dobre oświetlenie, które pozwala pokazać jak najwięcej detali. Packshoty mogą być statyczne lub interaktywne. Umożliwiają one obejrzenie produktu z każdej strony. Trójwymiarowa wizualizacja odzwierciedla jak najbardziej realny, autentyczny obraz. Doskonale sprawdza się przy produktach o małych gabarytach.

Zdjęcia produktów wymagają pracy profesjonalnych rąk, dlatego w nowoczesnym sklepie zdecydowanie korzystniej jest zdać się na usługi fachowców, fotografów, którzy w tej materii mają doświadczenie. Packshot to nie jest zwykłe zdjęcie zrobione aparatem, nawet tym najlepszej klasy. Packshot to efekt długiej i często żmudnej czynności, począwszy od ustawiania odpowiedniego naświetlenia, kadrowania, wykonywania zdjęć, po wielogodzinną obróbkę fotografii w programie graficznym.

Nowoczesny sklep internetowy, chcąc przyciągnąć klientów powinien zdecydować się na jak najdoskonalsze wizualizacje produktu. Wyobraźmy sobie sklep z odzieżą, w którym zdjęcia nie są zbyt zachęcające przez to, że brakuje detali, dobrego światła, ostrości. Gdy użytkownik trafia na taką stronę zwykle automatycznie rezygnuje z potencjalnego zakupu z uwagi na brak zaufania i niepewności, na co może trafić. Sklep, który maksymalizuje jak najbardziej realne przedstawienie artykułu z pewnością zdobywa większą przychylność odwiedzającego.  Dlatego zdecydowanie warto wykorzystywać packshoty na stronach sprzedażowych, niezależnie od rodzaju produktu. Dobre zdjęcie to pewnego rodzaju gwarancja, że nie jest się oszukiwanym.

Zobacz kolejny artykuł

Wieczorna pielęgnacja twarzy w okresie jesienno-zimowym

Zadbaj o pielęgnację twarzy w trakcie jesiennych i zimowych mrozów – wystarczy już 10 minut …

Jak wybrać najtańszy kredyt gotówkowy?

Interesuje Cię kredyt gotówkowy i wiesz, że Twoja sytuacja pozwala Ci realnie myśleć o otrzymaniu …

Jeden komentarz

  1. Na blogu Modern Light Fotografia jest kilka poradników dla sklepów internetowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.