Dlaczego warto inwestować w złożone kampanie reklamowe?

Pierwsze przykazanie specjalisty do spraw promocji mówi o konieczności poszukiwań najlepszych nośników reklamy. Niestety w ostatnich latach skuteczność kampanii jest ograniczana przez zbyt dosłowne interpretowanie tego zalecenia.

Jeden nośnik to za mało!

Siłą kampanii e-marketingu miało być ograniczenie kosztów. To prawda – jest to jedna z tańszych form promocji. Ograniczanie działań marketingowych wyłącznie do kampanii banerowych, reklam czy wpisów sponsorowanych to za mało, żeby osiągnąć spektakularny sukces. Kampania reklamowa nie może nigdy rozpoczynać się od poszukiwania najtańszych mediów. Wcześniej należy bowiem oszacować zasięgi i dopasowanie do grupy docelowej. Cały ten proces jest zresztą bardziej złożony i w praktyce tylko sporadycznie udaje się wskazać jeden bezkonkurencyjny typ nośnika reklamy. Każde medium i każdy typ reklamy ma pewne wady i zalety – dopiero wykorzystanie paru środków przekazu pozwala wyeliminować słabości różnych technik promocji.

Zintegrowana kampania jest lepsza

Kampania reklamowa jest zawsze skuteczniejsza, jeśli prowadzi się ją równolegle kilkoma kanałami: online, OOH media, reklama w prasie, spoty radiowe i telewizyjne muszą być spójne i działać jednocześnie, żeby potencjalni klienci często mieli kontakt ze skutecznym przekazem. Dziś coraz częściej odchodzi się od filozofii cięcia kosztów na rzecz droższej, ale też zdecydowanie skuteczniejszej zintegrowanej kampanii prowadzonej wieloma kanałami.

Ta koncepcja zapewnia lepsze pokrycie rynku i gwarantuje częstszy kontakt odbiorców z materiałem reklamowym. Specyfika różnych mediów daje też możliwość manipulowania formą i treścią przekazu w taki sposób, aby zwiększyć jego siłę oddziaływania.

Jedna firma to więcej możliwości

Paradoksalnie najlepsze perspektywy ma kampania zintegrowana, prowadzona i nadzorowana przez jedną firmę. Eksperci aplanmedia.pl tłumaczą, że wynika to z faktu lepszego zgrania poszczególnych składowych kampanii. Kolejne etapy można uruchamiać w określonym porządku, zmiany wprowadzone w jednym elemencie łatwiej jest przenieść do kolejnych, przy okazji cały czas mając łatwość kontroli budżetu. Upraszcza się też cała procedura formalna, ponieważ w takich przypadkach wszystko sprowadza się do jednej umowy i jednego przelewu.

Jedyna trudność polega na znalezieniu dobrego wykonawcy, który naprawdę będzie umiał przeprowadzić taką kampanię. Nie chodzi bowiem o to, żeby zlecić tylko tzw. generalne wykonawstwo, ale żeby faktycznie kontrolować cały proces marketingowy. Dziś coraz częściej takie zintegrowane, wielotorowe kampanie są prowadzone przez rosnące w siłę agencje interaktywne. To one skupiają najlepszych specjalistów w branży reklamowej i specjalistów, którzy od strony merytorycznej i techniczniej pomagają w przygotowaniu świetnych materiałów.

Zobacz kolejny artykuł

Zdrowotne właściwości oleju z konopi

Jego największą siłą jest bardzo duża zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT) – omega-3 i omega-6 …

Materace dla cięższych osób – na co zwracać uwagę?

Materace i ich zakup rodzą zwykle mnóstwo dylematów i problemów, a różnorodność dostępnych na rynku …