Kto zajmie się rozbudową ul. Kilińskiego?

W ubiegłym tygodniu minął termin składania ofert na rozbudowę al. Kilińskiego oraz ulic Mostowej i Kolejowej. Do Miejskiego Zarządu Dróg wpłynęły trzy propozycje.

Najtańszą ofertę – 37 899 990 złotych przedstawiło konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Instalacyjno-Budowlane Waskop z Płocka, Hydropol z Gostynina i PHU Partnerstwo z Płocka. Firma ETP z Katowic zaproponowała kwotę 39 356 310 złotych. Najwyższą cenę przedstawiło konsorcjum firm: Jarmar z Łącka, Firma Remontowo-Budowlana Lipowski z Płocka oraz Zielony Ogród ze Słupna – 57 279 562, 77 złotych. Miejski Zarząd Dróg na wykonanie prac wstępnie zarezerwował kwotę niespełna 26,5 mln złotych.
Na przebudowę al. Kilińskiego oraz ulic Mostowej i Kolejowej udało się pozyskać unijne dofinansowanie – to w sumie ponad 41 mln złotych. Warto pamiętać, że prace związane z przebudową al. Kilińskiego to zaledwie część większego, drugiego już programu mobilności miejskiej wartego ponad 48,6 mln złotych. Umowa na jego dofinansowanie została podpisana pod koniec września ubiegłego roku. Przedsięwzięcie obejmuje przebudowę al. Kilińskiego, zakup ośmiu nowych autobusów niskoemisyjnych, budowę parkingu przy ogrodzie zoologicznym, remont ulic Mostowej i Kolejowej, budowę ścieżek rowerowych oraz inteligentnego systemu kierowania ruchem. Cały projekt jest warty ponad 48,6 mln złotych. Unijne dofinansowanie wynosi 41 223 554 złotych (ponad 37 mln złotych z RPO oraz ponad 4,1 mln złotych z EFRR).

Reklama
Przypomnijmy najważniejsze założenia związane z przebudową al. Kilińskiego oraz realizacją drugiego programu mobilności miejskiej. Przebudowa al. Kilińskiego wiąże się z rozdziałem kanalizacji na sanitarną i deszczową. Przede wszystkim do wybudowania jest kolektor deszczowy – obok już istniejącego kolektora ogólnospławnego – co pozwoli na rozdział kanalizacji na deszczową i sanitarną. Prace obejmą część ulicy Mostowej.
Prace będą prowadzone nie tylko na al. Kilińskiego, ale też na al. Jachowicza. Przebudowany zostanie także fragment ul. Kolejowej od starego mostu do ronda Lajourdie. Zmiany dotyczą chodnika prowadzącego z mostu. Do połowy będzie on ciągiem pieszo-rowerowym, a dalej chodnik i droga rowerowa zostaną oddzielone.
Droga rowerowa powstanie także wzdłuż al. Kilińskiego od skrzyżowania z ulicą Norbertańską. W pierwszej części zostanie poprowadzona obok Zespołu Szkół Technicznych, za budynkami Rogatek Warszawskich, wzdłuż Ogródka Jordanowskiego, komendy policji. Na wysokości Rogatek Płońskich (wjazd na teren SWPW) ścieżka zostanie poprowadzona na lewą stronę al. Kilińskiego i zostanie włączona do magistrali rowerowej R1 w al. Jachowicza.
Al. Kilińskiego zyska nową nawierzchnię jezdni i chodników i nowe – ledowe – oświetlenie. Przebudowane zostanie skrzyżowanie al. Kilińskiego z ul. Warszawską, Mostową i Norbertańską, gdzie ma powstać rondo. Przebudowane zostaną też skrzyżowania z ul. Wyszogrodzką i Kolegialną, Sienkiewicza i 4 PSK oraz Padlewskiego. Prace muszą zakończyć się do połowy 2020 roku.

tekst i fot. (jac)

Zobacz kolejny artykuł

Energia i media techniczne w produkcji

Zarządzanie energią i mediami technicznymi w produkcji to główne tematy Konferencji Technicznej, która odbyła się …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.