Płocki Urząd Skarbowy z kolejnym wyróżnieniem

Przedsiębiorcy ponownie docenili współpracę z płockim Urzędem Skarbowym. Po raz kolejny przyznali certyfikat „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy” w uznaniu za profesjonalną współpracę i doskonałą jakość obsługi podatnika.
Konkurs organizowany przez Krajową Administrację Skarbową i Business Centre Club promuje wysokie standardy obsługi klienta oraz tworzenie przyjaznej atmosfery między urzędami skarbowymi i przedsiębiorcami. Przedsiębiorcy wypełniają ankiety, w których wybierają najlepiej ich zdaniem funkcjonujące urzędy skarbowe w Polsce. Oceniają jakość obsługi w urzędach oraz łatwość komunikacji i kompetencje pracowników Krajowej Administracji Skarbowej. Te urzędy skarbowe, które zdobędą największą ilość punktów w ankietach, otrzymują tytuł „Urzędu Skarbowego Przyjaznego Przedsiębiorcy”. Prawo używania tytułu przysługuje przez 1 rok, do czasu rozstrzygnięcia następnej edycji konkursu. Konkurs pozwala także na lepsze wzajemne poznanie praw i obowiązków, które towarzyszą działalności urzędów i przedsiębiorstw oraz zachęcanie przedsiębiorców do rzetelnego i terminowego rozliczania się z podatków.
Po raz kolejny certyfikat „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy” otrzymał US w Płocku. – To już szesnasta edycja konkursu, który pokazuje, jak współpraca pomiędzy podatnikiem i urzędem skarbowym powinna być realizowana w zadowalający sposób dla obydwu stron. Tu ogromną rolę ma właściwa komunikacja, doskonałe merytoryczne przygotowanie pracowników. BCC przywiązuje do tego ogromną wagę – mówił podczas gali wręczenia certyfikatu Jerzy Janiak, wiceprezes zarządu BCC i kanclerz płockiej loży BCC. – Biorąc pod uwagę moje doświadczenia jako przedsiębiorcy, z zadowoleniem powiem, że współpraca w tym zakresie idzie w dobrym kierunku. Z roku na rok, przy okazji kolejnych edycji konkursu, widzimy, że założenia promowane w tym konkursie mają coraz szerszy zakres i widać sens tego wszystkiego, co razem robimy – dodawał gratulując laureatom tegorocznej edycji konkursu Jerzy Janiak.

Dziękując za przyznane wyróżnienie Karol Zywer, naczelnik Urzędu Skarbowego w Płocku, mówił, że jest to także motywacja do lepszej pracy i współpracy. – Ta współpraca jest niezbędna dla realizowania podstawowego celu bezpieczeństwa finansowego państwa. Jest ono uzależnione od funkcjonujących relacji. Drugi ważny obszar to właściwa komunikacja. Myślę, że oczekiwania wszystkich są takie, aby administracja skarbowa była administracją profesjonalną w imię realizacji celów publicznych i bezpieczeństwa finansowego państwa – mówił Karol Zywer.
Naczelnik Zywer dodawał także, że stawiane zadania dotyczące zmiany modelu funkcjonowania administracji skarbowej, opartej na komunikacji i zaufaniu publicznym, są jak najbardziej potrzebne. – Pracownicy skarbówki chcą, aby zaufanie publiczne było na jak najwyższym poziomie. Chcą chronić uczciwy biznes, chcą chronić uczciwą konkurencję. Konkurencja jest potrzebna, ale muszą być spełnione te warunki, aby była uczciwa. A to jest możliwe wtedy, jeżeli ta relacja i komunikacja są na odpowiednim poziomie. Bez tego warunku zawsze będą obawy i poziom ryzyka będzie nieakceptowalny – dodawał Karol Zywer, podkreślając, że trzeba zauważać zmiany, które w tej chwili następują w zakresie systemu podatkowego.
Spotkanie zakończyła prelekcja przygotowana przez I zastępcę naczelnika Urzędu Skarbowego w Płocku Zbigniewa Bryłę nt.: „Mechanizmu Podzielonej Płatności”.

rad
fot. D. Ossowski

Zobacz kolejny artykuł

Świąteczna zbiórka Banku Żywności

Jak co roku wolontariusze Banku Żywności w Płocku pod koniec listopada przygotowują się do świątecznej …

Kamienica w każdej chwili może się zawalić

Trzeba było ewakuować 10 rodzin mieszkających w oficynie kamienicy przy ul. Tumskiej 14. Wszystko z …