Najnowsze informacje

Dlaczego warto mówić o Mazowszu

O tym, jak przybliżać młodym ludziom historię, tradycję i kulturę Mazowsza, mówił podczas spotkania w Płocku marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik. Przy okazji spotkania z nauczycielami, dyrektorami szkół i przedstawicielami samorządu marszałek zachęcał do tworzenia ciekawych scenariuszy lekcji. Te można zgłaszać do drugiej edycji konkursu „Lekcje o Mazowszu”.
Piątkowe spotkanie w auli Liceum Małachowskiego było okazją do zaprezentowania historycznych, kulturowych i turystycznych walorów Mazowsza. Ale także do zastanowienia się nad tym, w jaki sposób uczniowie płockich szkół mogą w ciekawy sposób poznawać informacje o Mazowszu. – Dla nauczycieli i uczniów to okazja do przygotowania naprawdę ciekawych propozycji. Mazowsze to ogromny region, który można poznawać i odkrywać historycznie, turystycznie. Możemy zaprezentować młodym ludziom ciekawą formułę poznawania i odkrywania swojego regionu. Tego, co związane z jego tradycją, kulturą, zwyczajami, obrzędami, zabytkami, smakami. Zachęcam, by poprzez ten konkurs w ciekawy sposób nie tylko promować Mazowsze, ale także kształtować regionalną tożsamość młodych ludzi – mówił marszałek Adam Struzik.
Scenariusze takich lekcji można nadsyłać do 28 lutego. W tym roku z uwagi na przypadającą setną rocznicę odzyskania niepodległości temat konkursu brzmi:,, Rok dla Niepodległej”. Scenariusze lekcji powinny być uniwersalne, tak aby można było z nich korzystać nie tylko w roku jubileuszowym, ale także w latach kolejnych.
Podobnie jak w roku ubiegłym, uczestnicy konkursu mają za zadanie opracować scenariusz zajęć z zakresu edukacji regionalnej. Mają one pokazać młodzieży Mazowsze jako region bardzo różnorodny. Scenariusz powinien w pełen i kompleksowy sposób przedstawiać specyfikę całego regionu. Jak mówią pomysłodawcy konkursu, chodzi tu o ujęcie geograficzne, historyczne, urbanistyczno-architektoniczne, ekonomiczne, ekologiczne. Wysoko punktowane będą prace podejmujące prezentację tematu z perspektywy psychologicznej, socjologicznej czy antropologicznej.
W konkursie mogą udział brać przedstawiciele różnych typów szkół, ale także osoby związane z oświatą i kulturą Mazowsza. Prace będą oceniane w trzech kategoriach wiekowych: 7–9 lat, 10–14, 15–18 lat. Przy wyborze najlepszego programu jury weźmie pod uwagę innowacyjność w doborze środków metodycznych, treści, w metodach prezentacji.
Wybrane scenariusze zostaną opublikowane w pakietach edukacyjnych, które otrzymają wszystkie mazowieckie szkoły i biblioteki.
Scenariusz wraz z wypełnionym formularzem zgłoszeniowym należy przesłać na adres:iwona.moczydlowska@mscdn.edu.pl. Szczegółowe informacje dotyczące konkursu i regulaminu znajdują się na stronie: www.mazovia.pl/konkursy-szkolenia/inne/art115,ii-edycja-konkursu-lekcje-o-mazowszu.html.

rad

Zobacz kolejny artykuł

Placówka opiekuńczo-wychowawcza przy Południowej

Firma Budmax z Fabianki w województwie kujawsko-pomorskim buduje placówkę opiekuńczo-wychowawczą przy ulicy Południowej 13. Budynek …

Trzy płockie szkoły mają nowe fordy

Dyrektorzy trzech płockich szkół odebrali kluczyki do nowych fordów transitów. Zakupiło je miasto w ramach …