Debata o bezpieczeństwie w Płocku

Już po raz ósmy odbyła się w Płocku debata pod hasłem „Porozmawiajmy o bezpieczeństwie – możesz mieć na nie wpływ”. Organizatorem spotkania była Komenda Miejska Policji w Płocku.
Tak jak zawsze debata była okazją zaprezentowania stanu bezpieczeństwa w Płocku i powiecie. Wzięli w niej udział przedstawiciele samorządów. – Bezpieczeństwo jest kluczowym aspektem życia społeczeństwa. Dbają o to organy rządowe i samorządowe. Samorząd Płocka przykłada dużą wagę, żeby mieszkańcy mieli poczucie bezpieczeństwa – mówi zastępca prezydenta Płocka Roman Siemiątkowski.
Tyko w tym roku na sprawy związane z bezpieczeństwem w budżecie miasta zabezpieczona została kwota ponad 24 milinów złotych. Z pieniędzy miasta utrzymywane są między innymi trzy etaty dzielnicowych, nagrody dla policjantów oraz utrzymanie stanu technicznego radiowozów Samodzielnego Pododdziału Prewencji. Z budżetu Płocka jest także finansowane utrzymanie monitoringu ulic, który w przyszłym roku ma być rozbudowany o kolejnych 10 kamer. W minionych latach miasto współfinansowało budowę nowej siedziby Komendy Miejskiej Policji przy al. Kilińskiego.
Starosta Płocki Mariusz Bieniek zwraca uwagę, że policja stała się partnerem, z którym mieszkańcy mogą rozmawiać.
Komendant płockiej policji nadkom. Sławomir Żelechowski zaznaczył, że liczba odnotowywanych w Płocku i powiecie przestępstw spada z roku na rok. Komendant podkreśla, że dotyczy to szczególnie kategorii siedmiu przestępstw uznawanych za najbardziej dokuczliwe społecznie – są to: bójka i pobicie, kradzież, kradzież z włamaniem, kradzież samochodu, rozbój, uszkodzenie mienia oraz uszczerbek na zdrowiu.
Podobnie jest z liczbą wypadków drogowych. Mniej jest nie tylko samych zdarzeń, ale także osób, które zostały ranne lub zginęły.
Podczas spotkania omówiono także funkcjonowanie dwóch nowoczesnych narzędzi ułatwiających kontakt z policją. Pierwsze to aplikacja „Moja komenda”, która jest dostępna dla użytkowników smartfonów. Ułatwia przede wszystkim kontakt z dzielnicowymi oraz znalezienie najbliższej jednostki policji – W Płocku wypracowaliśmy pewne mechanizmy – w sytuacji, gdy konkretny dzielnicowy ma czas wolny lub jest na urlopie, jego telefon odbiera kierownik lub dyżurny jednostki – mówi Sławomir Żelechowski.
W Komendzie Miejskiej Policji w Płocku pracuje 21 dzielnicowych, dziewięciu jest zatrudnionych w komisariacie na Podolszycach i czterech w komisariacie w Gąbinie. Po trzech dzielnicowych jest zatrudnionych w posterunkach w Wyszogrodzie i Starej Białej, po dwóch w posterunkach w Bielsku, Bodzanowie, Brudzeniu Dużym, Drobinie, Łącku, Radzanowie i Staroźrebach oraz jeden w Nowym Duninowie.
Policjanci omówili także funkcjonowanie Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa. Za jej pomocą mieszkańcy Płocka i powiatu zgłaszają przede wszystkim miejsca, gdzie nielegalnie jest spożywany alkohol. Obywateli niepokoją także przypadki jazdy ze zbyt dużą prędkością, nieprawidłowe parkowanie, niewłaściwa struktura drogowa, miejsca grupowania się nieletnich zagrożonych demoralizacją, dzikie wysypiska śmieci, używanie środków odurzających oraz akty wandalizmu. Rzecznik prasowy płockiej policji asp. szt. Krzysztof Piasek zaznacza, że ponad 44 proc. z ponad 2 tysięcy zgłoszeń zostało potwierdzonych przez policjantów.

tekst i fot. (jac)

Zobacz kolejny artykuł

Kosztowała ponad 720 tys. złotych

Budowla stanęła przy ulicy Medycznej. Pomysł na jej powstanie zgłosili mieszkańcy w ramach Budżetu Obywatelskiego …