Najnowsze informacje
anal pump

Czy warto pozycjonować samodzielnie?

W epoce, gdy głównym źródłem potrzebnych informacji jest internet, trudno wyobrazić sobie biznesowy sukces bez skutecznego pozycjonowania firmowej strony internetowej. Ludzie szukają w sieci tego, co dla nich istotne: ważnych informacji, ciekawostek, rozrywki czy też miejsc, gdzie można zrobić zakupy lub znaleźć wykonawców jakichś usług. Jak wśród milionów witryn znajdą naszą? W jaki sposób na nią trafią, jeśli nie zobaczą jej odpowiednio wysoko w wynikach wyszukiwania najpopularniejszej wyszukiwarki?

10 pierwszych wyników, czyli bez pozycjonowania nie da się odnieść sukcesu

Strona, której nie widać w wyszukiwarce, równie dobrze mogłaby nie istnieć. Nie spełnia swojego najważniejszego zadania, jakim jest przekierowanie ruchu na firmową witrynę czy bloga. Ale co to znaczy „nie widać”? Sprawa jest prosta: im wyżej w wynikach wyszukiwania, tym lepiej, bo widoczność strony dla potencjalnych klientów i użytkowników jest większa. Według niektórych specjalistów zajmujących się profesjonalnie SEO, tak naprawdę liczy się pierwszych 10 miejsc w wynikach wyszukiwania, bo właśnie na nie zwracają uwagę internauci poszukujący informacji na ważny dla nich temat. Oczywiście zaglądają również na kolejne strony, ale im dalej w internetowy las, tym ich zainteresowanie jest zdecydowanie słabsze. Nikt przecież nie lubi przedzierać się przez setki kolejnych adresów, a jeszcze trudniejsze jest znalezienie wśród nich tego, który najbliżej odpowiada jego zainteresowaniom.

2 filary popularności czyli optymalizacja i pozycjonowanie

Optymalizacja strony internetowej jest pojęciem szerszym niż pozycjonowanie, obejmuje bowiem szereg zabiegów wykonywanych na samej stronie, a przede wszytymi w jej kodzie tak, aby stała się jak najbardziej przyjazna dla robotów indeksujących. Roboty to specjalne programy przeszukujące sieć i zbierające dane o stronach znajdujących się w internecie, zwłaszcza zaś i ich strukturze i treści. Następnie zebrane informacje zostają przesłane do wyszukiwarki, która na tej postawie przyporządkuje witrynie odpowiednią pozycję. Dlatego najważniejszym zadaniem profesjonalisty od SEO jest optymalizacja kodu i treści danej strony. Przede wszystkim istotne jest sprawienie, aby strona była responsywna, a więc dostosowywała się do rozdzielczości ekranu urządzenia, na którym będzie wyświetlana, jak również odpowiednie nasycenie jej słowami kluczowymi. To nie jest zadanie dla amatora.

Samodzielne pozycjonowanie to ryzyko

Nieumiejętne działania pozycjonujące mogą prowadzić do opłakanych skutków. Algorytmy wyszukiwarek są bardzo wymagające i łatwo tutaj popełnić błąd, który spowoduje dramatyczny spadek pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Jeszcze gorszą konsekwencją będzie „ban” danej witryny, w efekcie którego w ogóle przestanie być widoczna. Dlatego warto takie działania powierzyć specjalistom, którzy będą wiedzieli, jak uniknąć tak zwanego black SEO, a całą procedurę przeprowadzą nie tylko bezpiecznie, ale i z sukcesem, dzięki czemu strona znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Artykuł poleca agencja interaktywna Empressia

Zobacz kolejny artykuł

Zakupy z filiżanką kawy

Wyjątkowo miła niespodzianka czekała w piątek na klientów sklepu sieci Mila, mieszczącym się przy ul. …

3 komentarze

  1. Aby robić coś dobrze, trzeba cały czas poszerzać swoją wiedzę i umiejętności w danej dziedzinie. Jeżeli ktoś się zna na HTMLu to podstawową optymalizację wykona, jeżeli ktoś wie że trzeba pozyskiwać linki, to kilka linków pozyska. Ale czy to wystarczy, aby przebić się przed konkurencję? Jeżeli ktoś nie ma doświadczenia i nie pozycjonuje kilkunastu kilkudziesięciu stron, to raczej ciężko będzie wyciągnąć wnioski i przygotowywać strategie działania.

  2. Przecież jak ktoś chce, niech samodzielnie spróbuje pozycjonowania. Wielu przedsiębiorców nie ma na to czasu, dlatego zleca SEO na zewnątrz, jak mają więcej czasu, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby się dokształcić i samemu pociągnąć temat. Duże firmy zatrudniają specjalistów na etat, wprawdzie po policzeniu wszystkich kosztów utrzymania pracownika wychodzi dużo więcej niż zatrudnienie agencji, ale przy wielu serwisach internetowych może to się opłacić, wszystko zależy od jakości pracownika i jego wynagrodzenia, a dobrzy specjaliści na rynku za 2k pracować na etat nie pójdą.

  3. Zgadzam się z opinią, iż procesem optymalizacji oraz pozycjonowaniem powinni zając się specjaliści