Najnowsze informacje
anal pump
fot. J. Waćkowski

55 lat minęło

W 1960 roku powstała w Płocku Miejska Komunikacja Autobusowa. Dziś, po kilku zmianach nazwy jest to Komunikacja Miejska Sp. z o.o.
55 lat temu w firmie jeździło osiem autobusów. Personel liczył: 16 kierowców, 16 kontrolerów, 4 monterów warsztatowych, 3 kontrolerów ruchu i 9 pracowników administracyjnych. Pierwsza zajezdnia znajdowała się przy ulicy Dobrzyńskiej, w miejscu, gdzie dziś stoi Dom Studencki Wcześniak. Potem została przeniesiona na dzisiejszą ulicę Misjonarską i wreszcie w 1969 roku na ul. Przemysłową, gdzie znajduje się do dziś. W roku 1989 tabor liczył 155 autobusów i była to największa liczba autobusów w historii firmy. Jak możemy przeczytać na stronie internetowej spółki, aktualny stan zatrudnienia to 379 pracowników, trzon główny wśród pracowników stanowią kierowcy – 212 osoby, w tym 13 kobiet. W grupie obsługi technicznej zatrudnionych jest 100 osób, a administracyjnej 67. Tabor to 110 autobusów miejskich i 3 turystyczne. – Przez 55 lat działalności przewieźliśmy ponad miliard pasażerów na trasie liczącej w sumie 280 milionów kilometrów – podsumowuje prezes KM Janusz Majchrzak.
17 grudnia odbyło się uroczyste otwarcie hali warsztatowej. W uroczystości wzięli udział między innymi samorządowcy z Płocka, powiatu płockiego oraz gmin, które korzystają z usług KM, a także przedstawiciele załogi.
Budowa nowej hali, o której szczegółowo pisaliśmy w poprzednim numerze Tygodnika Płockiego, trwała osiemnaście miesięcy. Zastąpiła ona wysłużone obiekty z końca lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku. W nowoczesnym obiekcie są obsługiwane nie tylko autobusy należące do spółki. Jest też okręgowa stacja diagnostyczna oraz myjnia. To pozwala na świadczenie usług komercyjnych. Wiosną 2016 roku spółka chce otworzyć serwis i przechowalnię opon.
Przy okazji otwarcia hali warsztatowej zademonstrowano także cztery najnowocześniejsze autobusy wyprodukowane w podpoznańskim Bolechowie przez firmę Solaris. – Kiedy firma świętowała swoje 50-lecie, zakupiono autobusy z demobilu, których już nikt nie produkował. Przez ostanie pięć lat zaszły w spółce duże zmiany. Udało się pozyskać środki unijne na zakup nowoczesnych autobusów. Za nami jest już trudna rewolucja komunikacyjna, w czasie której rozkłady jazdy i trasy zostały tak zmodyfikowane, by spółka komunikacyjna sprostała postawionym przed nią zadaniom – powiedział prezydent Płocka Andrzej Nowakowski. (jac)

Zobacz kolejny artykuł

Rozstrzygnięto przetarg na ścieżkę rowerową

Miejski Zarząd Dróg rozstrzygnął przetarg na drugi etap budowy ścieżek rowerowych. Postępowanie wcześniej było kilkukrotnie …