Najnowsze informacje
anal pump

Czy warto korzystać z uszlachetniaczy paliwa?

W sklepach z akcesoriami samochodowymi znajdziemy wiele różnych produktów nazywanych ogółem dodatkami do paliwa. Coraz większe zainteresowanie wśród kierowców budzą uszlachetniacze paliwa. Czym dokładnie są te produkty i czy warto je stosować? O tym przeczytasz w poniższym artykule.

Czym są uszlachetniacze paliwa?

Uszlachetniacze paliwa to ogólna nazwa dla produktów, których zadaniem jest polepszenie jakości paliwa, a co za tym idzie również dbanie o wszelkie podzespoły silnika. Preparaty te mogą mieć różne działanie w zależności od składu i przeznaczenia. Są też dostępne produkty o uniwersalnym działaniu. Wielu specjalistów z zakresu motoryzacji poleca tego rodzaju produkty. Trzeba jednak pamiętać o tym, żeby preparat dobrać odpowiednio do potrzeb silnika, a także do rodzaju paliwa oraz mechanizmów silnika. Przykładowe produkty mające uszlachetniać paliwo znajdziesz na stronie petrostar.pl.

Jak działają uszlachetniacze paliwa?

To, jak będzie działać preparat uszlachetniający paliwo, w dużej mierze będzie zależeć od jego składu. Uszlachetniacze mają za zadanie przede wszystkim:

  • wydłużyć żywotność filtra DFP – uszlachetniacz zapobiega powstawaniu i osadzaniu się sadzy w filtrze, co pomaga wydłużyć jego silnik. Taki preparat warto stosować w szczególności w okresie jesienno-zimowym;
  • absorbować wodę i zapobiegać korozji – woda najczęściej zbiera się w samochodach, które zasilane są gazem. Mieszanka paliwa z wodą może niekorzystnie wpłynąć na układ paliwowy. Dolewanie preparatu uszlachetniającego paliwo może zminimalizować ryzyko gromadzenia się wilgoci w zbiorniku. Tym samym zmniejsza się ryzyko wytworzenia korozji w układzie paliwowym;
  • ułatwiać rozruch silnika przy niskich temperaturach – preparaty tego typu zapobiegają wytrącaniu się parafiny z oleju napędowego. To parafina jest przyczyną zatykania się układu paliwowego, co utrudnia rozruch silnika. Preparaty tego typu najczęściej stosowane są jesienią i zimą, kiedy temperatury są niskie. Przy bardzo niskich temperaturach – poniżej minus 20 stopni, dodatkowo będzie konieczne zastosowanie deprestatora, który działa w temperaturze do minus 40 stopni;
  • konserwować silnik – specjalny skład konserwuje silnik, co wpływa na jego pracę oraz wydłuża żywotność jego podzespołów.