Najnowsze informacje
anal pump

Miasto chce wprowadzić identyfikatory

Urząd Miasta rozpoczął realizację programu „Stop tirom”. To zwycięski projekt pierwszej edycji budżetu obywatelskiego. Do końca stycznia 2014 roku potrwają konsultacje społeczne.
Wstępna wersja programu „Stop tirom” została zaprezentowana tuż przed Bożym Narodzeniem. – Do końca stycznia potrwają konsultacje z instytucjami, przedsiębiorcami oraz mieszkańcami miasta. Następne dwa miesiące poświęcimy na zmiany w inżynierii ruchu, żeby przygotować się do realizacji ostatecznej wersji koncepcji programu „Stop tirom”. Pierwszy etap projektu zostanie wdrożony od 1 lipca 2014, a etap drugi w 2015 roku – mówi wiceprezydent Płocka Krzysztof Izmajłowicz.
Za przygotowanie koncepcji bazującej na projekcie „Stop tirom”, który wygrał pierwszą edycję budżetu obywatelskiego, odpowiada pełnomocnik do spraw transportu publicznego i inżynierii ruchu drogowego. – To kompleksowe rozwiązanie problemu transportu ciężkiego, tranzytowego oraz materiałów niebezpiecznych w naszym mieście – mówi Jacek Ambroziak.
Obecnie samochody o masie całkowitej powyżej 18 ton oraz z materiałami niebezpiecznymi mogą bez przeszkód wjeżdżać do centrum miasta. To się zmieni już w 2014 roku. – Do centrum Płocka będą mogły wjechać jedynie tiry z zaopatrzeniem oraz z firm, które w mieście mają swoje bazy. Jeśli chodzi o przewóz materiałów niebezpiecznych, to pozwolenie na wjazd będą miały tylko ciężarówki obsługujące stacje paliw czy dowożące olej lub gaz do ogrzewania mieszkań – dodaje Krzysztof Izmajłowicz.
Już od lipca samochody o masie całkowitej powyżej 18 ton oraz z materiałami niebezpiecznymi będą musiały omijać centrum miasta. Żeby wyjechać z miasta, skorzystają jedynie z ul. Kutnowskiej, Portowej, trasy ks. Popiełuszki, ul. Granicznej, Targowej, Gwardii Ludowej oraz Otolińskiej, Wyszogrodzkiej i Bielskiej. Te, które jednak muszą wjechać do centrum, będą miały specjalne identyfikatory P-18 lub N. Ich wydawaniem zajmie się Urząd Miasta. Będą oczywiście bezpłatne. – To policja i inspekcja transportu zwróciły uwagę, że takie identyfikatory pomogą im w kontrolowaniu tirów i ustalaniu, czy mogą się one poruszać po konkretnych ulicach – dodaje K. Izmajłowicz.
Wdrożenie drugiego etapu wymaga oddania łącznika pomiędzy ul. Wyszogrodzką a Otolińską. To wtedy ruch tirów zostanie wycofany z ul. Granicznej. Żeby wdrożyć program, płoccy drogowcy muszą uzupełnić oznakowanie zabraniające wjazdu ciężarówek do centrum miasta oraz informujące o możliwych objazdach. Egzekwowaniem nowych zasad zajmą się policja i inspekcja transportu drogowego.    (jac)
fot. J. Danieluk

Zobacz kolejny artykuł

Rektor PWSZ w Płocku stawia ultimatum

Rektor Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku prof. Maciej Słodki poprosił prorektorów uczelni o rezygnację …